dimarts, 30 de maig del 2017

De què parla el meu bloc?

Està arribant el final d'aquest viatge per les Escriptures Hipertextuals. Abans, però, voldria fer un darrer post amb l'anàlisi lexicomètrica del meu bloc. Em sembla interessant saber de què he parlat, quines són les paraules que més he utilitzat i si realment he reflectit els aspectes generals que defineixen el món de l'hipertext.

He seguit el mateix procediment que amb el treball de recerca, mitjançant la utilització del programa AntConc. Aquests són els resultats:




Tal com podia esperar, la paraula més utilitzada és hipertext, seguida d'informació i anàlisi. La paraula anàlisi és recorrent a l'últim post dedicat a l'anàlisi lexicomètrica, ja que les concordances així ho mostren. Com que la paraula més utilitzada és hipertext, em dono per satisfeta.

Em sorprèn la utilització de la paraula pot. A veure què en diu l'anàlisi de concordances: 




Doncs diu que es tracta de la conjugació del verb poder, seguit normalment d'un infinitiu, o com a part d'una estructura passiva. La lectura que en faig és que la utilització d'aquesta conjugació verbal denota certa inseguretat en les afirmacions o, vist des d'una altra vessant, també denota que es tenen en compte altres variables, com una forma condicionada del verb que el segueix. Sigui com sigui, he de vigilar amb l'abús d'aquesta forma verbal.

Com a curiositat, les paraules que he utilitzat per a etiquetar les meves entrades són:


Les etiquetes hipertext, cultura i aprenentatge són les que apareixen també a l'anàlisi lexicomètrica. Crec que seria una eina útil, de cara a l'etiquetatge, utilitzar el programa per a veure quines són les paraules que defineixen el text. En moltes ocasions he dubtat a l'hora de crear i assignar les etiquetes al meu bloc i crec que m'hagués estat útil filtrar-lo prèviament amb l'AntConc per obtenir una visió una mica més objectiva del text.

Bé, considero que l'experiència bloggaire ha estat molt positiva ja que he après molt escrivint però també llegint els interessantíssims blocs de les meves companyes.

Gràcies a tots i totes les bloggers de l'aula per compartir els vostres coneixements!

Enllaço aquí el documental  "Veritats de Mentida" del programa Sense Ficció que van emetre a TV3 fa uns dies ja que parla de molts temes tractats a l'assignatura i crec que és un bon resum de molts aspectes que hem treballat al llarg del curs (el llenguatge i la manipulació, la posició crítica davant la informació rebuda, els handicaps de La Xarxa, el poder de les xarxes socials, etc).

http://www.ccma.cat/tv3/sense-ficcio/veritats-de-mentida/fitxa/fitxa-programa/27205/117400/




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada