dimarts, 16 de maig del 2017

Gamebook


Arran del material de la darrera PAC de l’assignatura i com a exemple de com les tecnologies digitals estan modificant els processos de lectura i escriptura, he cercat informació a la xarxa i he topat amb els “gamebooks” o llibrejocs.  

Com ja s’ha anat comentant en aquest bloc i he pogut llegir als blocs dels companys i companyes de l’assignatura, el format hipertextual en literatura ja ha estat explotat i experimentat per diversos autors i autores des de fa anys (tot i que potser no ha tingut molta calada). Un dels objectius d’aquest tipus de format és el d’atorgar al lector una major llibertat d’elecció, de forma que aquest s’implica en el desenvolupament de la lectura segons uns criteris propis. Per tant, el lector pot anar endavant o endarrere segons el criteri propi, pot enfocar la història segons aquest mateix criteri i, davant del conflicte que li pugui causar, pot desviar la història cap a una altra banda. 

Aquest tipus de format hipertextual pot trobar, a curt o llarg termini, però, cert interès. D’una banda, els avenços tecnològics faciliten noves possibilitats i, de l’altra, sembla evident que les TIC també poden crear noves necessitats. 

Fet aquest apunt, us enllaço alguns exemples de gamebooks que he trobat interessants i que mostren com el suport i el mitjà poden condicionar l’aprenentatge o com es pot redescobrir i reinventar el llibre.

Un exemple de gamebook per infants...




Un exemple de gamebook per adults...


 
També enllaço una web on he trobat informació relacionada amb el nostre tema de discussió, amb uns punts de vista força interessants:

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada