Arran del material de la darrera PAC de l’assignatura
i com a exemple de com les tecnologies digitals estan modificant els processos
de lectura i escriptura, he cercat informació a la xarxa i he topat amb els “gamebooks” o llibrejocs.
Com ja s’ha anat comentant en aquest bloc i he pogut
llegir als blocs dels companys i companyes de l’assignatura, el format
hipertextual en literatura ja ha estat explotat i experimentat per diversos
autors i autores des de fa anys (tot i que potser no ha tingut molta calada).
Un dels objectius d’aquest tipus de format és el d’atorgar al lector una major
llibertat d’elecció, de forma que aquest s’implica en el desenvolupament de la
lectura segons uns criteris propis. Per tant, el lector pot anar endavant o
endarrere segons el criteri propi, pot enfocar la història segons aquest mateix
criteri i, davant del conflicte que li pugui causar, pot desviar la història
cap a una altra banda.
Aquest tipus de format hipertextual pot trobar, a
curt o llarg termini, però, cert interès. D’una banda, els avenços tecnològics
faciliten noves possibilitats i, de l’altra, sembla evident que les TIC també
poden crear noves necessitats.
Fet aquest apunt, us enllaço alguns exemples de
gamebooks que he trobat interessants i que mostren com el suport i el mitjà
poden condicionar l’aprenentatge o com es pot redescobrir i reinventar el
llibre.
Un exemple de gamebook per infants...
Un exemple de gamebook per adults...
També enllaço una web on he trobat informació
relacionada amb el nostre tema de discussió, amb uns punts de vista força
interessants:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada